חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להמשיך להניק גם כשאת בחופשה עם התינוק

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

לידה היא חוויה מרגשת ומשנה חיים, אך היא גם יכולה להיות מאתגרת מאוד. לאחר הלידה, חשוב שהאישה תעניק לעצמה זמן להתאושש ולהתמודד עם השינויים הרבים שהיא חווה. חופשה היא דרך מצוינת לעשות זאת. היא יכולה לעזור לאישה אחרי לידה להירגע, ולטעון מחדש את הכוחות שלה. נשים רבות לא בטוחות אם זה אפשרי, כך שחשוב לציין שניתן לצאת לחופשה עם תינוק. ישנם מקומות רבים שמתאימים למשפחות עם תינוקות, המציעים שירותים מיוחדים לפי הצרכים שלכן.

כשסוף סוף יצאתן לחופשה עם התינוק, נשאלת השאלה איך להמשיך להניק בזמן שאתן מתפנות לעינינכן  בחופשה. הרי הנקה היא הדרך הטובה ביותר לתת לתינוק את כל החומרים המזינים שהוא צריך. כאן נכנסת לתמונה שאיבת חלב אם בחופשה, שכן זו דרך מצוינת להמשיך להניק את התינוק גם כשאתן לא איתו. במאמר זה נדבר על היתרונות של חופשה לאחר לידה וכיצד תוכלו לעשות זאת ביעילות ובנוחות עם התינוק.

5 יתרונות של חופשה לאישה אחרי לידה

חופשה יכולה להעניק לאישה אחרי לידה את היתרונות הבאים:

  • הזדמנות להתאושש פיזית: לאחר לידה, הגוף של האישה זקוק לזמן התאוששות. חופשה מספקת לה הזדמנות לנוח, לישון מספיק ולקבל את התזונה הנדרשת.
  • הזדמנות להתמודד עם השינויים הרגשיים: לידה יכולה לעורר קשת רחבה של רגשות, כולל מתח וחרדה. חופשה יכולה לספק לאישה הזדמנות להתמודד עם השינויים הרגשיים שהיא חווה.
  • הזדמנות להתמקד בעצמה ובצרכים שלה: לאחר לידה, האישה הופכת להיות מרכז היקום של התינוק. לכן חופשה יכולה לאפשר לה להתמקד בעצמה ובצרכים שלה.
  • הזדמנות לבלות זמן עם המשפחה והחברים: חופשה זו הזדמנות מצוינת לבלות זמן עם המשפחה והחברים. כמו כן יכולה לעזור לאם הטרייה להרגיש מחוברת לאחרים ולקבל מהם המון תמיכה.

טיפים ליציאה לחופשה עם תינוק

אם את מתכננת לצאת לחופשה עם התינוק, כדאי לך לקחת בחשבון את הטיפים הבאים:

  • תכנני מראש: חשוב לתכנן את החופשה מראש, כולל את המקום אליו תרצו להגיע, את התאריכים ואת הפעילויות שתרצו לעשות. כך תוכלי להיות רגועה כל החופשה, ולא להתעסק בעניינים טכניים, מה שיפנה לך זמן ואנרגיה להתמקד בך ובתינוק. 
  • התאימי את החופשה לצרכים שלך ושל התינוק: חשוב להתאים את החופשה לצרכים שלכם, לדוגמה, אם את מתכננת טיול בטבע, כדאי לך לקחת איתך את כל הציוד הנדרש לתינוק, כגון עגלה, מגבת, כובע וכו'.
  • היעזרי באחרים: אם את צריכה עזרה עם התינוק שלך בחופשה, אל תהססי לבקש עזרה מהמשפחה, מהחברים או מאנשי שירות.

עם תכנון מראש והכנה נכונה, תוכלי לצאת לחופשה מהנה ומרגיעה עם התינוק שלך.

איך לשאוב חלב אם בחופשה

להלן כמה טיפים לשאיבה יעילה של חלב אם בחופשה:

  • תכנון: התחילי לתכנן את כל הפרטים לפני שאת יוצאת לחופשה, נסי להבין כמה חלב את צריכה לשאוב. אם את לא בטוחה, את יכולה להתייעץ עם יועצת הנקה כדי לחשב את כמות החלב הדרושה לתינוק.
  • ציוד: קחי איתך לחופשה משאבת חלב. חשוב לבחור משאבה נוחה וקלה לשימוש. כמו משאבת החלב של אנבלה, המצוידת במנגנון המדמה את פעולת לשון התינוק. אם את מתכננת לשאוב בחו"ל, כדאי לבדוק אם את יכולה להביא את המשאבה שלך או אם תצטרכי לקנות משאבה חדשה.  
  • נוחות: מצאי מקום נוח לשאוב. אם את טסה, כדאי לשאול את חברת התעופה אם יש חדרי הנקה במטוס או בנמל התעופה. אם את נוסעת ברכב, כדאי לשאת איתך כרית הנקה או חזיית שאיבה.
  • זמנים: את יכולה לשאוב לפי לוח הזמנים הרגיל של התינוק שלך, או שאת יכולה לשאוב לפי לוחות זמנים נוחים יותר עבורך. אבל השתדלי להקפיד על שעות שאיבה זהות. 

טיפים נוספים לשאיבה בחופשה:

  • קחי איתך בקבוקים או שקיות לשמירת חלב. הקפידי לשמור את החלב במקרר או במקפיא.
  • הדפיסי תווית על כל בקבוק או שקית חלב, וכתבי על התווית את תאריך השאיבה, ואת כמות החלב.
  • קחי איתך את כל האביזרים הדרושים לשאיבה. הקפידי לקחת איתך את המשאבה, את הבקבוקים או השקיות, ואת כל האביזרים האחרים שתזדקקי להם.

עם תכנון נכון והכנה מראש, תוכלי בקלות להמשיך להניק את התינוק שלך גם בחופשה.

סיכום

חופשה היא דרך מצוינת עבור אישה אחרי לידה, להירגע ולאגור אנרגיות חדשות. זו הזדמנות נהדרת בשבילה להתמקד בעצמה ובצרכים שלה, בנוסף לצרכים של התינוק שלה. אז אל תשכחי שאפשר לצאת לחופשה עם התינוק ואפילו מומלץ. חפשי את המקומות המתאימים למשפחות עם תינוקות, עם השירותים המיוחדים. הכי חשוב, אל תשכחי לתכנון את כל הטיול מראש, מיקום, תאריכים, ופעילויות. תתאימי את החופשה לצרכים שלך ושל התינוק, ואם יש צורך היעזרי באחרים, משפחה וחברים. עם תכנון מראש והכנה נכונה בוודאות תוכלי לצאת לחופשה מרגיעה, מרעננת, ומהנה עם התינוק שלך.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן