חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ככה גברים מתלבשים בחו"ל

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

בעשורים האחרונים אופנת גברים הפכה לחלק בלתי נפרד מהביטוי האישי של כל אחד מאיתנו, וטרנדים של אופנה החלו לזלוג מעבר לגבולות של מדינה זו או אחרת. אך עם הגלובליות הפתוחה, עדיין קיימות זהויות תרבותיות והעדפות אזוריות שבאות לידיי ביטוי בסגנון לבוש, וכתוצאה מכך מגוון גדול להפליא של סגנונות. אז איך גברים מתלבשים ברחבי העולם? סקרנו וחזרנו עם תובנות:

איטליה: אלגנטיות ללא מאמץ

אופנה איטלקית מאופיינת באומנות ללא דופי ובחוש סטייל חד שחוצה דורות. גברים איטלקיים, הידועים ב"ספרזטורה" שלהם (או באמנות לגרום למשהו קשה להיראות קל), לובשים לעתים קרובות חליפות ולבוש קז'ואל אופנתי המשדרים אווירה של אלגנטיות נונשלנטית. בין אם מדובר בחליפה מחויטת ממילאנו או בחולצת פשתן נינוחה מסיציליה, הדגש הוא על בדים איכותיים, התאמה וסגנון קלאסי.

יפן: שילוב של מסורת וחדשנות

אופנת גברים יפנית היא שילוב ייחודי של סגנונות מסורתיים ועכשוויים. מצד אחד, יש את הפשטות האלגנטית של הקימונו והיוקאטה, המשקפת פרקטיקות סרטוריאליות בנות מאות שנים. מצד שני, ערים כמו טוקיו נמצאות בחזית האופנה האוונגרדית, עם מחוזות כמו האראג'וקו המפורסמים בבגדי הרחוב החדשניים שלהם. מותגים כמו Comme des Garçons ו-A Bathing Ape כוללים בצורה מושלמת את הזיקה של יפן למסורת ולחדשנות באופנה.

צרפת: שיק ייחודי

האופנה בצרפת נתפסת כביטוי של אינדיבידואליות ולא רק הצגת עושר. אופנת גברים צרפתית עוסקת באלגנטיות מאופקת ומוצרי יסוד נצחיים כמו חולצת פסים ברטונית, בלייזר אופנתי או ג'ינס כהה צמוד היטב. בין אם אתם מטיילים ברחובות פריז או צועדים על הטיילת של חוף הים בניס, אתם תוכלו לראות בקרב הגברים סגנון של שיק ללא מאמץ, מתמקד באיכות על פני כמות.

הודו: טקסטיל תוסס

בהודו, בגדים מסורתיים כמו קורטה-פיג'מה ודוטי רלוונטיים לא פחות מהלבוש המערבי. אופנת גברים הודית היא סימפוניה של טקסטיל תוסס, רקמה מורכבת ודפוסים מגוונים. מהבנדהאני של גוג'אראט ועד לאיקאט של אודישה, לכל אזור יש את מסורות הטקסטיל הייחודיות שלו שמשחקות תפקיד משמעותי באופנה של הגברים. בנוסף, הפופולריות הגואה של מעצבים הודים על הבמה העולמית העניקה טוויסט עכשווי לבגדי גברים הודיים מסורתיים.

דרום אפריקה: תערובת של תרבויות

אופנת גברים דרום אפריקאית היא כור היתוך של השפעות תרבותיות מגוונות. מבד השווש התוסס של בני הסותו ועד לחולצות המדיבה האייקוניות שלבש נלסון מנדלה, סצנת האופנה של דרום אפריקה היא שילוב אקלקטי של מסורת ומודרניות. בשנים האחרונות נראתה גם עלייה בבגדי הרחוב, כאשר יוהנסבורג הופיעה כמובילה עולמית לעיצובים עצבניים וחדשניים.

ארצות הברית: שפע של סגנונות

עם גודלה העצום והמגוון התרבותי שלה, ארצות הברית מתהדרת בשפע של סגנונות. מאווירת הגולשים הנינוחה של קליפורניה ועד לסגנונות האורבניים של ניו יורק, אופנת הגברים בארה"ב משתנה מאוד בין מדינה ואזור ביבשת. אלמנטים אופנתיים אמריקאים איקוניים כמו ג'ינסים, ז'קטים וסניקרס נשארים פופולריים, בעוד שהמגוון התרבותי העשיר של המדינה תורם למגוון רחב של סגנונות.

לסיכום

אופנה היא צורה משכנעת של ביטוי עצמי, ואופנת גברים אינה יוצאת דופן. מהאלגנטיות העדינה של איטליה ועד לאסתטיקה החדשנית של יפן, אופנת הגברים ברחבי העולם מציעה הצצה מרתקת להקשרים התרבותיים, ההיסטוריים והאסתטיים של מדינות שונות. לא משנה היכן אתם נמצאים בעולם, דבר אחד בטוח: אופנה היא שפה אוניברסלית שממשיכה להתפתח ולעורר השראה.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן