חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשמישי קדושה ותשמישי מצוות

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

תשמישי מצווה הינם חפצים אשר משמשים בשביל קיום של מצוות ביהדות, תשמישי קדושה הם תשמישי מצווה אשר מכילים את השם המפורש של הקב"ה. את התשמישי קדושה אפשר לחלק לשתי קבוצות, תשמישים בשביל שימוש אישי כמו הציצית או התפילין, ותשמישים לשימוש הציבורי כמו ספרים של תורה, מגילות או מזוזות. כשמדובר בתשמישי קדושה, אפשר לומר שמדובר בחפץ אשר בעצמו הוא קדוש, בגלל שהשמות של ה' מוזכרים בהם ואסור בכלל לגנוז אותם.

תשמישי קדושה

להלן כמה דוגמאות לתשמישי קדושה, ספר תורה, מגילת כלב אשר עליה כתובה בעצם כל התורה בצורה שלמה, מספר בראשית ועד אפילו לספר דברים, הספרים הללו כמובן יישמרו בתוך הארון הקודם אשר נמצא בבית הכנסת וזהו תשמיש הקדושה שהוא הקדוש ביותר. הפרשיות של המזוזה, ארבע הפרשיות אשר כתובות על קלף קטן אשר קובעים אותו בתוך בית המזוזה בפתח של הבית. הפרשיות של התפילין, ארבעת הפרשיות אשר כתובות בקלפים שנמצאים בתוך הקופסאות שעשויות מעור של בהמה כשרה, וכמובן משמשות למצוות הנחת התפילין.

תשמישי מצווה

מדובר בחפץ אשר באמצעותו נעשית המצווה, לא לעשות שימוש אחר שהוא לא למטרה של המצווה בחפצים הלאה. חשוב לדעת שלאחר קיום המצווה זה חפץ שהוא רגיל לכל דבר ועניין. דוגמאות לכמה תשמישי מצווה, להלן, שופר, כלי נשיפה אשר עשויים מקרן של חיה בעלת קרניים, קיום של מצוות תקיעה בשופר בחג ראש השנה שהיא סמל של חירות. עוד דוגמא הם ארבעת המינים, שזאת המצווה הבסיסית שיש בחג הסוכות, בסוכה צריכים להיות ארבעת המינים. אתרוג, לולב, הדס וערבה.

למה צריך להתייחס לפני קנייה של תשמישי קדושה או מצווה

קודם כל אתם צריכים לבדוק את בית העסק המוכר, תבדקו האם האדם אשר מנהל אותו הוא אדם ירא שמיים אשר יש לו היכרות מצוינת עם כל התחום והוא בעל ניסיון רב, וכל זאת על מנת שידע בדיוק איך לסייע ולהדריך אתכם לקנייה של חפץ אשר הוא מתאים ביותר בשבילכם ובמסגרת של התקציב שלכם. ולא פחות חשוב שהוא ימכור לכם חפצים שהם תקינים וכשרים ללא כל פגם. מומלץ וחושב מאוד להיעזר באדם אשר עליו אתם סומכים שיידע לבדוק בדיוק את כל התשמישים ואת כל הכתוב בהם בשביל להימנע כמובן מתשמישים שהם לא כשרים, וטעויות.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

אודות טיפ-טופ!

טיפ טופ  הוא פורטל התוכן המרכזי של ישראל! כאן תוכלו למצוא את כל מה שחדש, עדכונים, מעט מעט צהוב והרבה תוכן איכותי :)

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן