חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין קרם הגנה רגיל לקרם הגנה לפנים?

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

הגנה מפני השמש היא קריטית לשמירה על בריאות העור שלנו (וגם היופי שלו והדרך בה הוא מזדקן!). התפקיד של קרם ההגנה הוא להגן על העור מפני הקרניים האולטרה סגולות המזיקות של השמש. ישנם שני סוגים של קרניים מזיקות: UVA ו-UVB. קרני UVA חודרות לעומק הדרמיס, השכבה העבה ביותר של העור, וגורמות להזדקנות מוקדמת ולקמטים. קרני UVB, לעומת זאת, בדרך כלל שורפות את השכבות השטחיות של העור וממלאות תפקיד משמעותי בהתפתחות סרטן העור. לכן, קרם הגנה רחב טווח המגן מפני קרני UVA ו-UVB הוא אידיאלי. גם מסנני קרינה רגילים וגם קרמים מיוחדים לפנים חולקים את תפקיד ההגנה הבסיסי הזה. ובכל זאת יש כמה הבדלים. להלן ההבדלים המרכזיים:

קרם הגנה רגיל: שומר הראש

קרם הגנה רגיל, המכונה לעתים קרובות קרם הגנה לגוף, מיועד בדרך כלל לעור הגוף. העור על גופנו עבה יותר ופחות רגיש מעור הפנים שלנו, וזו הסיבה שמסנן קרינה רגיל יכול להרשות לעצמו נוסחה אינטנסיבית יותר. זה בא לידיי ביטוי ברכיבים ומרקם:

רכיבים

המרכיבים בקרם הגנה רגיל נוטים להיות חזקים יותר ועשויים לכלול כימיקלים שעלולים להיות לא נעימים על הפנים. הם כוללים מרכיבים לסינון UV כגון אוקסיבנזון, אבובנזון, אוקטיזלט, אוקטוקרילן, הומוסלט ואוקטינוקסט.

מרקם

מסנני קרינה רגילים הם לרוב עבים יותר ועלולים להשאיר גבס לבן על העור, במיוחד אלו המבוססים על מינרלים. הם עשויים גם להיות עמידים במים, מספקים לפעילויות חוצות או לשחייה.

קרם הגנה לפנים: המגן העדין

קרם הגנה לפנים מתוכנן תוך התחשבות בעור הרגיש והדק של הפנים. הם עדינים יותר, קלים יותר, ונותנים מענה למגוון בעיות עור ספציפיות. גם כאן זה בא לידיי ביטוי ברכיבים ובמרקם אבל גם ברגישות שלהם:

רכיבים

מסנני קרינה לפנים מרבים לשלב מרכיבים לטיפוח העור כגון נוגדי חמצון (כמו ויטמין C, E), חומצה היאלורונית וניאצינמיד. תוספות אלו יכולות להציע יתרונות נוספים, כמו שימור לחות, הבהרה או אנטי אייג'ינג, מעבר להגנה מהשמש בלבד.

מרקם

מסנני קרינה לפנים הם בעלי מרקם קל משקל והם מתוכננים להיות לא קומדוגניים, שזה אומר שהם לא חוסמים נקבוביות. לעתים קרובות הם נצבעים כדי לשמש כבסיס איפור, מה שמבטל את הבעיה הנפוצה של הגבס הלבן.

רְגִישׁוּת

תכשירי קרם הגנה לפנים נבדקים על ידי רופא עיניים, כלומר בטוחים לשימוש סביב העיניים, אזור שלעתים קרובות רגיש יותר לגירוי.

אז איזה קרם הגנה לבחור?

ההבדל העיקרי בין קרם הגנה רגיל לקרם הגנה לפנים טמון בפורמולציה ובאזור המריחה המיועד. קרם הגנה רגיל הוא בדרך כלל חזק יותר ואידיאלי לעור העבה יותר של הגוף, בעוד שקרם הגנה לפנים הוא עדין, מציע יתרונות נוספים לטיפוח העור, ופונה לעור הרגיש והדק יותר על פנינו.

בעת בחירת קרם הגנה, צריך לקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים שלכם, סוג העור והפעילויות שתבצעו. לשימוש יומיומי לפנים, קרם הגנה לפנים שמתאים לסוג העור שלכם יהיה בדרך כלל הבחירה הטובה ביותר. עם זאת, ליום בחוף הים או במהלך פעילויות בחוץ, קרם הגנה רגיל שעמיד במים עשוי להתאים יותר. תזכרו תמיד שללא קשר לסוג הקרם, המריחה הקבועה של קרם הגנה היא המפתח להגנה על העור שלכם.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

אודות טיפ-טופ!

טיפ טופ  הוא פורטל התוכן המרכזי של ישראל! כאן תוכלו למצוא את כל מה שחדש, עדכונים, מעט מעט צהוב והרבה תוכן איכותי :)

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן