חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קומפוסטר ביתי הוא להיט שהולך להשאר איתנו עוד הרבה זמן

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

עד לא מזמן, הכנת קומפוסט הייתה נחשבת לאיזשהו תחביב מוזר של אנשים היפים ומוזרים. מעט מאוד אנשים היו הופכים את הפסולת האורגנים שהם מייצרים בבית שלכם לחומרי דישון וזה דיי ברור למה: התעסקות ב"זבל" היה נחשב לנחות וגרם להרבה אנשים להרים גבה. 

דווקא עכשיו – קומפוסטר

מדובר באחד מהפתרונות הכי טובים לשמירה על הסביבה כולה וכדור הארץ אולם ההמצאה הזו לא עשתה רושם טוב על הציבור בזמנו. למזלנו, רוב הציבור לומד להשכיל ולהפנים את ההרגלים שעוזרים לנו לשמור על איכות הסביבה לעוד שנים רבות. כיום המודעות לקומפוסט היא גדולה, היתרונות והקיימות שבפעולה תופסת תאוצה וכך גם עולה הצורך בקומפוסטרים שונים. 

קומפוסטר מסתובב

העיקרון המנחה כשמדובר בהכנת קומפוסטר הוא איזון טוב בין השכבות הרטובות: כל הפסולת האורגנית ושאריות המזון, לשכבות היבשות: עלים, נייר או אפילו גזם. רק כאשר מתקיים איזון נכון, נכנס חמצן ומפרק את הפסולת מה שמייצר עבורנו חומר דישון מעולה גם עבור האדמה עצמה וגם עבור גידולים שונים. קומפוסטר ביתי שמסתובב הוא מיכל שבנוי בצורה מיטבית לאפשר חדירה של חמצן במינימום מאמץ. הסוד הוא במבנה הכדורי. 

מה היתרון של קומפוסטר מסתובב על פני רגיל?

היתרון הכי גדול של הקומפוסטר המסתובב הוא הנוחות שביצירת הקומפוסט. במיוחד לכאלו שהם ממש בתחילת דרכם בעולם הקומפוסטים. אם בכל מוצרי הקומפוסטרים הרגילים (כאלו שלא מסתובבים) אתם נדרשים לערבב את הערימה במיכל שיצרתם בעזרת את חפירה או מעדר, עם קומפוסטר מסתובב אתם צריכים רק לגלגל את המיכל. אין צורך להפעיל כוח או להסתבך ולהתלכלך. היתרון השני הוא שהקומפוסט שלכם יהיה מוכן בזמן קצר מהרגיל בכיוון שיש לו את התנאים האופטימליים. אתם יכולים ליצור קומפוסט ב8 שבועות! 

איך אפשר לדעת איזה דגם הכי מתאים לי?

רצוי לערוך סקר שוק ולבחון את הניסיון של החברות השונות שמנסות למכור לכם קומפוסטרים ביתיים. התחילו עם קומפוסטר קטן ולאט לאט אחרי שהבנתם את הטריק תוכלו להמשיך ולגדול. 

לסיכום

אנחנו מאוד שמחים שקראתם עד כאן, סימן שאיכות הסביבה חשובה לכם כמו שהיא חשובה לנו! שיהיה לכם בהצלחה!

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן