חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשה זאת בעצמך: ככה תנקו את הספה בקלות עם חומרים ביתיים

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

מנקה ספות זו עבודה לא פשוטה, בעיקר אם לא עושים אותה נכון. לא סתם אנשים רבים מתפתים פשוט להזמין חברה שתגיע ותנקה עבורם את כל הלכלוך והכתמים. אנשים רבים גם נוטים לחשוב שאין דרך בעזרת חומרים ביתיים לנקות את הכתמים בספה. אנחנו כאן כדי לנפץ את כל הסטיגמות ולהגיד בפה מלא – אפשר לנקות את הספה עם חומרים ביתיים. בואו ללמוד כיצד.

לפני שמתחילים – בודקים

רגע לפני שאתם מתחילים לשפוך את חומרי הניקוי שיש אצלכם בבית, חשוב לעצור ולקרוא את התווית שיש על הספה. ממש כמו שיש תוויות על בגדים שמספרות מאיזה חומר הבגד עשוי וכיצד מומלץ לכבס אותו, גם לספות שלנו יש תווית שמספרת לנו כיצד ניתן לנקות את הספה מבלי להרוס אותה.

מה כל אות אומרת?

אוקיי, אז מצאתם את התוויות ואתם לא ממש בטוחים מה היא אומרת? נסביר בקצרה. אם כתובה האות w, משמע שניתן לנקות את הספה בעזרת מים וכל חומר ניקוי יעשה את העבודה. האות s, מסמלת את העובדה שלא כדאי לנקות עם מים את הספה. ניתן להשתמש בחומרי ניקוי שלא צריך עבורם מים. אם על הספה שלכם כתובות האותיות s ן – w, תוכלו להשתמש גם עם מים וגם בלי. 

נקו את הספה

לאחר שהבנתם מה סוג הבד וכיצד ניתן לנקות אותו, נסביר את שלבי הניקוי. במידה ויש לכם בעל חיים, תתחילו בניקוי הפרווה שלו מהריפוד. לאחר מכן, המשיכו את הניקוי הראשוני ובצעו שאיבה יסודית בעזרת שואב אבק. הכינו את חומר הניקוי שקניתם ורססו אותו בעדינות על הספה, בלי יותר מדי נוזלים. במידה ויש לכם כתמים עקשניים ביותר, ניגש להבריש בעזרת מברשת עדינה או ספוג את האזור על מנת להסיר את הכתם, כמובן שבזהירות ובעדינות על מנת לא לפגוע באותו אזור. לבסוף, נגבו היטב את הספה וחכו בסבלנות עד לייבוש מלא על מנת שהרטיבות לא תייצר כתמים חדשים.

כתמים קשים

במידה וכל ניסיונות הניקוי לא עזרו לנקות את הכתם, אל תהססו ופנו לחברה מקצועית. מומלץ לעשות השוואת מחירים, כי לא כל מחיר ניקוי ספות צריך לקרוע לכם את הכיס. חברת ניקיון יכולה להגיע עד אליכם לספה ובמהירות להבין את חומרת הכתם ומה אפשר לעשות כדי לנקות בלי להרוס את הבד. מנקה ספות לא חייב להיות פרוצדורה.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

אודות טיפ-טופ!

טיפ טופ  הוא פורטל התוכן המרכזי של ישראל! כאן תוכלו למצוא את כל מה שחדש, עדכונים, מעט מעט צהוב והרבה תוכן איכותי :)

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן