חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מילוי מושבים וכריות נוי – איך עושים את זה לבד?

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

חשיבות מילוי המושבים במערכות ישיבה

ספות, כורסאות וכיסאות. בבית שלנו יש מגוון רהיטים בהם אנו משתמשים כמערכות ישיבה או כלי ישיבה קטנים. בכולם יש מגוון גדול של צורות, צבעים עם מרקמים שונים לריפוד והחומרים מהם עשויים. 

בגלל שכל מערכות הישיבה נמצאות בשימוש כל כך נפוץ, צריך לדעת לשמור עליהן מפני נזקים כמו לכלוכים ושפשופים שעלולים להוביל בהמשך לקרעים. כל התחום של מילוי מושבים הפך לפופולרי יותר לאחר שמגוון האפשרויות והמילויים גדל.

כיצד נשמור על מילוי המושבים וכריות הנוי בעצמנו?

אחת ממערכות הישיבה שהכי חשופות לפגם במילוי המושבים היא הספה. מדובר באחד הרהיטים שנמצאים בשימוש מתמיד לכל אורך היום שעומד במגוון עומסים באופן קבוע וכתוצאה מכך חשוף להיווצרות בלאי באופן מהיר. אחד הנזקים העיקריים ונראים לעין הוא שקעים אשר נוצרים בכריות הספה כתוצאה מעומס רב שהם ספגו עם השנים.

כמו כן, המצב דומה בכיסאות וכורסאות ויש לשים לב כל תקופה למצב הכריות עליהן אנו יושבים או נשענים. בכורסאות, מדובר בעניין יותר קריטי מאחר ונזק במושב השקוע עלול להגיע לחלקים נוספים בכורסא כגון קפיצים וכבלים. 

כיצד נטפל בעצמנו במילוי המושבים? 

לצורך התיקון מדובר בפעולה יחסית פשוטה שנעשית בשלבים. בשלב הראשון מסירים בעדינות את הריפוד הקיים כך שלא ייווצרו קרעים בריפוד או נזקים לשלדת הספה. לאחר מכן מסירים את המילוי הישן אשר איבד מאיכותו וכבר לא מספק עבורנו את התמיכה הדרושה לגב ולרגליים. לבסוף מכניסים מילוי חדש בהתאם למידות הספה ותופרים מחדש את הריפוד לספה, כאשר בחלק מהמקרים ישנן כריות שמגיעות עם רוכסן שמקל על תהליך החלפת המילוי ומקצר אותו באופן משמעותי.

בנוסף, חשוב לציין כי לרוב החלפה של מילוי מושב נעשית על ידי איש מקצוע. אולם, אם נרצה לעשות זאת לבד עלינו לעשות זאת בעדינות רבה שכן אנו עלולים לגרום לנזקים מאוד קשים בכל אחד מהשלבים של תיקון ספה שוקעת. למשל, כאשר שבשלב הראשון צריך להסיר בעדינות את הריפוד על מנת להגיע למקום נמצא ספוג המילוי. פעולה לא נכונה תגרום לריפוד שהסרנו לא להיות רלוונטי יותר ולא נצליח להחזיר אותו כמו שהיה במצבו הקודם. 

מה חשוב לדעת טרם קניית המילוי?

לפני שנלך לקנות את המילוי חשוב למדוד את האורך והרוחב של המקום הרלוונטי ולהוסיף  2-3 ס”מ יותר מגודל הציפית שברשותנו, מכמה סיבות: קודם כל כדי להבטיח שהמילוי יכסה את כל הקצוות, גם כי המילוי עצמו מתכווץ כשדוחסים אותו וגם כי המילוי עצמו קטן עם הזמן. 

בין הסוגים של המילויים ניתן למצוא:

-פתיתי ספוג: מדובר בספוג שעבר תהליך חיתוך בעזרת מכונות בעלות טכנולוגיה המתאימה במיוחד לספוג שמפיקה ממנו בסוף התהליך פתיתים רכים.

-אקרילן/הולופיל/הוליפייבר: חומר רך מאוד דמוי צמר גפן. החומר עובר חיתוך מתאים למילוי כריות נוי בכדי להתאים את צורתו.

אמנם, השילוב הטוב ביותר הוא של פתיתי ספוג עם אקרילן שמעניק נפח ונוחות לאורך זמן. בנוסף, רוב החומרים שמהם מייצרים מילוי מורידים מנפחם לאורך הזמן. בשילוב פתיתי ספוג ואקרילן, הירידה בנפח היא מינימלית בהשוואה לחומרים אחרים. 

מהם המחירים של החומרים למילוי המושב?

לרוב המחירים משתנים בהתאם לגודל שנרצה וסוג המילוי. המחירים נעים בדרך כלל בין 20 ₪ ועד 80 ₪ למילוי עבור גודל של 80X80 סנטימטר. רצוי לבצע סקר שוק בחנויות המיועדות לכך ולבדוק איזה סוג מילוי נעדיף.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן