חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה בעצם צ'אט בוט?

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

ככל הנראה כבר הייתה לכם אינטראקציה עם צ'אט בוט בעבר, זה הצ'אט האוטומטי שנפתח לכם כשאתם מסיירים באתרים מסוימים. הדבר יכול לשדרג את שירות הלקוחות וזה עוזר לאנשים להתמצא באתר וגם לעשות רכישות יותר מהירות. רוצים לדעת עוד על צ'אט בוט? הנה כל מה שחשוב לדעת. 

מהו צ'טבוט?

ברמה הבסיסית ביותר, צ'אט בוט הוא תוכנת מחשב המדמה ומעבדת שיחה אנושית (בכתב או מדוברת), ומאפשרת לבני אדם לקיים אינטראקציה עם מכשירים דיגיטליים כאילו הם מתקשרים עם אדם אמיתי. צ'אטבוטים יכולים להיות פשוטים כמו תוכניות בסיסיות שעונות על שאילתה פשוטה עם תגובה בשורה אחת, או מתוחכמים כמו עוזרים דיגיטליים שלומדים ומתפתחים כדי לספק רמות הולכות וגדלות של התאמה אישית בזמן שהם אוספים ומעבדים מידע.

איך צ'אטבוטים עובדים?

מונעים על ידי AI, כללים אוטומטיים, עיבוד שפה טבעית (NLP) ולמידת מכונה (ML), צ'אטבוטים מעבדים נתונים כדי לספק תשובות לבקשות מכל הסוגים. המירוץ הטכנולוגי היום הוא להפוך את המחשוב לעובדים שלנו, באמצעות הכלים שהזכרנו המחשב לומד ונהיה חכם יותר וכך ממשיך לשפר את שירותו. 

ישנם שני סוגים עיקריים של צ'טבוטים.

-צ'אטבוטים מוכווני משימה הם תוכניות חד-תכליתיות המתמקדות בביצוע פונקציה אחת. באמצעות כללים,  הם מייצרים תגובות אוטומטיות אך מתאימות לפניות משתמשים. אינטראקציות עם צ'אטבוטים אלה הן מאוד ספציפיות ומובנות והן ישימות ביותר לפונקציות תמיכה ושירות – הם יכולים לטפל בשאלות נפוצות, כגון שאילתות לגבי שעות פעילות או עסקאות פשוטות. 

-צ'אטבוטים מונעי נתונים וחזויים מכונים לעתים קרובות עוזרים וירטואליים או עוזרים דיגיטליים, והם הרבה יותר מתוחכמים, אינטראקטיביים ומותאמים אישית מצ'אטבוטים מוכווני משימות. צ'אטבוטים אלה מודעים להקשר וממנפים את הבנת השפה הטבעית , כדי ללמוד תוך כדי. הם מיישמים אינטליגנציה וניתוח חיזוי כדי לאפשר התאמה אישית על סמך פרופילי משתמשים והתנהגות משתמשים בעבר. 

למה זה טוב כל כך

שימוש בצ'אט בוט מגביר את היעילות התפעולית של השיווק בוואטסאפ ומביא חיסכון בעלויות לעסקים תוך מתן נוחות ושירותים נוספים לעובדים פנימיים וללקוחות חיצוניים. הדבר מאפשר לחברות לפתור בקלות סוגים רבים של שאילתות ובעיות של לקוחות תוך הפחתת הצורך באינטראקציה אנושית.

Chatbot conversation on laptop screen app interface with artificial intelligence technology

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן