חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יריעות PVC – למה זה טוב?

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

המון אנשים נתקלים לא אחת במושג אשר נקרא PVC, אבל כלל לא יודעים מה זה החומר הזה. לרוב אנחנו רואים את החומר בתצורה של חומר שכבר מוגמר אשר משמש להמון מטרות שונות כגון, חיפוי לריצוף, וילונות שונים בחדרי הקירור, חומר מבודד וציפוי על גבי המון מתקנים שונים ועוד. נשאלת השאלה הגדולה, מה זה PVC בכלל? ומה הם התכונות שלו? ה-PVC זה חומר מאוד קשיח אשר משמש בשביל המון תחומים כמו, גדרות, ציפויים לרצפה, צנרות גמישות, חומר מבודד לכל מיני חוטי חשמל, ציפוי בשביל הגגות, כרטיסי אשראי, מסגרות של חלונות, תקליטים ועוד המון כדומה. ישנם מקומות אשר בהם הוא מכונה "ויניל" אשר זהו המרכיב הכימי שלו בעצם.

היסטוריית החומר

ה-PVC התגלה לפני כמאתיים שנה וגם זה במקרה בעזרת כימאי גרמני, אבל לא היה לו שום ידע לגבי מה אפשר לעשות עם החומר זה, עד שבתחילת המאה ה-20 חברה מגרמניה החלה בגיבוש מסיבי של החומר והפיכה שלו אל חומר גלם יציב מאוד ועמיד אשר ניתן לעצב אותו לכמה חומרים ומוצרים שונים. החומר גלם הזה החל לקבל תאוצה ענקית בתור מענה אשר בא להחליף בהדרגה את כל חומרי בניה המסורתיים כמו הטיט, העץ והבטון. בשביל לסגל לו עוד תכונות נוספות כמו גמישות, נעשו במהלך הדרך הארוכה כמה פיתוחים נוספים של החומר המקורי אשר התקבל, בעזרת ערבוב שלו יחד עם חומרים נוספים, בשביל לקבל גמישות מסוימת.

התכונות שיש ל PVC

לPVC יש הרבה תכונות שונות של חוזקה ואלסטיות אשר נותנות לו עמידות של המון שנים. למעשה החומר הזה עשוי מעוד כמה חומרים שונים אשר ניתנים למחזור כשבע פעמים והם מחזיקים כ140 שנה. זה חומר אשר נודע בתמורה הגבוהה שלו ביחס אל המחיר הנמוך יחסית שלו לעומת המוצרים המקבילים אשר מיוצרים מחומרי גלם אחרים. בקשר לשאלה מה זה PVC, חשוב מאוד להסביר שרוב המוצרים היום מרכיבים אלמנט כזה או אחר של PVC אפילו בתחום הביגוד והנעלה. ה- PVC זה קיצור של שם של מרכיב חומר פולימרי אשר מכונה פוליוויניל כלוריד.

למה משמש אותנו חומר ה- PVC

ניתן לומר שחומר ה- PVC בעל ערך גדול מאוד בכל התעשייה הכימית ויש בו מלא שימושים. חצי מחומר ה־PVC אשר מיוצר בעולם מיועד בשביל שימוש בענף של הבנייה אשר שם הוא מחליף כמובן את חומרי הבנייה השונים והמסורתיים. PVC קשיח משמש בשביל לייצר שלל מוצרים כמו, ציפויים פנימיים וחיצוניים בשביל בניינים, כרטיסים מגנטיים, מסגרות בשביל לחלונות אביזרי אינסטלציה ועוד המון. אפשר לרכך את ה- PVC בעזרת הוספה של חומרים מגמישים כמו פתלאטים.

שלל שימושים

היתרונות של יריעות PVC זה בעצם החידוש שיש על פני הרצפה, הקיר או באמת כל משטח שתבחרו ללא החלפה של ריצוף, קרמיקות ולהוציא כל מיני סכומים מוגזמים על החידוש של הריצוף או בשביל חיפוי לקירות. יריעות פי וי סי הם האופציה המאוד קלה, מהירה וחסכונית בהשוואה לכל שאר הסוגים של הריצוף הנפוצים ביותר בתחום של חיפויי הרצפה. בגלל שהחומר חסין לחום עד לטמפרטורה מסוימת, המון אנשים אוהבים להזמין אותו בתור מוצר ייחודי לעיצוב של השולחן וככה בעצם אפשר להניח עליו סירים חמים מאוד וצלחות חמות, ללא שום חשש מפגיעות שונות בחומר, בניגוד אל השעווניות הזולות. בשביל ייצר את כל המוצרים האלה נדרש כמובן מכשור מתאים אשר מאפשר את היצירה של המוצרים הדקורטיביים המודפסים.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

אודות טיפ-טופ!

טיפ טופ  הוא פורטל התוכן המרכזי של ישראל! כאן תוכלו למצוא את כל מה שחדש, עדכונים, מעט מעט צהוב והרבה תוכן איכותי :)

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן