חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חימום תת רצפתי מים

תוכן עניינים
עמית כפרי

עמית כפרי, עורכת תוכן ראשית.

חימום תת רצפתי מים הוא שיטת החימום המתקדמת ביותר בשוק החימום בישראל. בשנים האחרונות ישראלים רבים התקינו חימום כזה בביתם הפרטי, וכמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו אחד לפחות שיש לו מערכת לחימום תת רצפתי באמצעות מים. אבל מה זה בכלל חימום תת רצפתי מים ואיך הוא עובד? התשובות בכתבה שלפניכם 

מה היתרונות של חימום תת רצפתי? 

היתרונות של חימום רצפתי מים הם רבים ומגוונים. היתרון הגדול והמשמעותי ביותר של שיטת חימום זאת הוא בנוחות וברמת החימום הגבוהה שהיא מציעה ללקוחות שרוכשים אותה. מערכת זאת, מכיוון שהיא מותקנת מתחת לריצוף, מייצרת חימום אחיד ולא יבש, שנותן תחושה של יום אביבי נעים ולא של חום אגרסיבי שמגיע מכיוון אחד, כמו שקורה בשיטות חימום אחרות כדוגמת חימום באמצעות מזגן. בנוסף לכך, אופי הפעולה של המערכת גורם לה להיות חסכונית באנרגיה ובטוחה מאוד לתפעול, בעוד שמערכות אחרות יכולות לגרום לכוויות ולצרוך חשמל רב בעת הפעלה רציפה. את מערכת החימום התת רצפתי כל בסיס מים ניתן להפעיל ברציפות למשך כל החודש בעלות של מאות שקלים בודדים בלבד. 

איך חימום תת רצפתי פועל? 

חימום תת רצפתי מים פועל באמצעות צינורות בהם עוברים המים החמים. את הצינורות מניחים מתחת לרצפות החלל שאותו רוצים לחמם, ומעבר המים החמים בתוכם גורם לחימום רציף ויציב של הבית כולו. את הצינורות האלה מחברים למשאבת חום ולמשאבת מים, ובנוסף יש להתקין בקרי טמפרטורה, שישלחו הוראת הפעלה למערכת במידה והמים בצינורות מגיעים לטמפרטורה נמוכה. 

הסבר קצר על משאבות חום  

הלב של כל מערכת חימום תת רצפתי במים היא משאבת החום שמותקנת מחוץ לדירה. משאבה זאת פועלת באופן דומה מאוד למנוע של מזגן. המנגנון הפנימי במשאבה בדרך כלל פועל באמצעות גז ובצורה מכנית. המערכת של המשאבה מפרידה בין האוויר החם לאוויר הקר שנמצא בסביבת המכונה. לאחר מכן היא שולחת את האוויר החם לחמם את המים שבמשאבה, בעוד האוויר הקר חוזר אל הסביבה החיצונית ומתפזר באוויר. 

כיצד לבחור את החימום התת רצפתי שיתאים לי? 

כיום קיימות בשוק מבחר רחב של מערכות לחימום תת רצפתי שעובדות עם צינורות מים. חשוב לבדוק מחירים, המלצות של לקוחות ואפילו לבוא ולראות את המערכת בפעולה בבית של חבר או קרוב משפחה במידה והדבר אפשרי. כמו כן יש לבחור את המתקין הנכון למערכת בכדי שההתקנה תעשה בצורה הטובה ביותר.  

חימום תת רצפתי במים – סיכום 

מערכת החימום התת רצפתי במים היא החדשנית והמתקדמת ביותר שקיימת כיום בשוק החימום. המערכת עובדת באמצעות הזרמת מים חמים אל צינורות שמונחים מתחת לרצפות החלל המחומם. משאבה זאת מפרידה את האוויר החם מהקר ומשתמשת באוויר החם בכדי לחמם את המים שבמשאבה. חשוב לבצע השוואת מחירים לפני שקונים מערכת לחימום תת רצפתי. 

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

רוצים להישאר מעודכנים?

השאירו מייל והצטרפו לאלפי הגולשים שלנו!

דילוג לתוכן